Superman Returns
Saker har förändrats för Stålmannen. Lois Lane har en son, en fästman och ett Pulitzerpris för artikeln "Varför Världen Inte Behöver Stålmannen." Och Lex Luthor har planer på att ödelägga biljontals liv. Filmaren Bryan Singer ger legenden en stark ny riktning och stöttas av en toppensemble med bland andra Brandon Routh, Kate Bosworth och Kevin Spacey.