Superskurkar
Peter Fonda och Susan Saint James har huvudrollerna i denna dramakomedi om en wannabe rockstjärna vars karriär tar fart när han blir åtalad för mord. Efter att den före detta brottslingen och blivande countrysångare Ogden skriver en låt i fängelset, stjäl Nashvilles stjärna, Garland Dupree, låten och gör den till en hit. När Ogden släpps fri, konfronterar han Dupree - som senare hittas död. Som huvudmisstänkt, blir Ogden en laglös hjälte. Medan han flyr, klättrar hans låt uppför listorna lika fort som hans namn klättrar uppför FBI:s mest efterlysta. Fonda spelar flera låtar, däribland tre skrivna för filmen av Hoyt Axton.