Svart extas
Lena Horne, Ethel Waters, Eddie "Rochester" Anderson och Louis Armstrong spelar huvudrollerna i denna fantasifulla musikal där en man frestas av djävulen och hans gudfruktiga fru måste kämpa för hans själ i klassikern Svart extas. Efter att ha blivit allvarligt skadad i ett barslagsmål, svävar Little Joe Jackson mellan liv och död, och drömmer att Gud och Djävulen slåss om hans själ; vid ena sidan finns hans goda fru Petunias böner, och på den andra sidan kämpar Lucifer Jr för mörkrets krafter med sitt mäktiga vapen, den vackra och förföriska Georgia Brown.