Tantura
Hundratals palestinska byar avfolkades 1948. För israelerna var det självständighetskriget, för palestinierna var det "Al Nakba", katastrofen. Regissören Alon Schwarz besöker före detta israeliska soldater och palestinska invånare i ett försök att på nytt undersöka vad som hände i Tantura, platsen för en påstådd, av Israel utförd massaker.