The 11th Hour
Vi är inne på elfte timmen - den då det fortfarande är möjligt att undvika den globala miljökatastrof vi är på väg mot. Leonardo DiCaprio har producerat och står för berättarrösten i denna skrämmande dokumentär, somvisar åt vilket håll det barkar om vi går på i ullstrumporna - men ävenhur vi kan avbryta denna onda cirkel. En rad personligheter uttalar sigom det kritiska läge som livet på vår planet befinner sig i, från Mikhail Gorbachev och Stephen Hawking till experten inom hållbar utveckling, William McDonough. Deras insikter blandas med hårresande bilder på naturkatastrofer, från översvämningar, bränder och orkaner till rämnande isberg. Men vi får också se hur vi kan uppnå en hållbar utveckling. Frågan är om vi kommer att ta tillvara vår sista chans och avlasta vår misshandlade miljö. Den här filmen är ett nödrop som det ligger i allas intresse att se och påverkas av.