The Blair Witch Project
En skräckfilm om filmstudenterna Heather, Josh och Mike som hösten 1994 ger sig iväg på en tur i Black Hills-skogen i staten Maryland. Målet är att göra en dokumentär kring den lokala legenden om Blair-häxan, men något händer i skogen och de tre ungdomarna försvinner. Ett år senare hittas deras inspelningar. Regi: Eduardo Sánchez och Daniel Myrick. I rollerna: Heather Donahue, Joshua Leonard, Michael C. Williams m.fl.