The Cold Light of Day
Den unge affärsmannen Will Shaw är på en välbehövlig semester med sina föräldrar, bror och dennes flickvän. Men Medelhavsidyllen får ett abrupt slut när Wills familj kidnappas av agenter på jakt efter en mystisk attachéväska! Polisen verkar vara insyltade i komplotten och allt får ytterligare en oväntad vändning när Wills pappa dyker upp... och avslöjar att han i själva verket är CIA-agent! Vem kan Will lita på i en intensiv människojakt genom Madrid – med endast sina egna instinkter som vapen? Som själve Superman är Henry Cavill (”Immortals”) på god väg mot sitt riktigt stora genombrott i Hollywood. Men här i ”The Cold Light of Day” får han verkligen ge prov på sina skådespelartalanger mot erfarna storstjärnor som Bruce Willis och Sigourney Weaver!