The Conjuring
Innan Amityville fanns fanns Harrisville. The Conjuring berättar den hemska sanna historien om Ed och Lorraine Warren, världskända undersökare av det paranormala, som kallades in för att hjälpa en familj som terroriserades av en mörk närvaro i en ensligt belägen gård. Warren tvingas konfrontera ett mäktigt demonväsen och hamnar mitt i det mest skräckinjagande fallet i deras liv. Vera Farmiga och Patrick Wilson spelar undersökarna medan Ron Livingston och Lili Taylor spelar familjen Perron som plågas av onda andar i denna mörka.