The Dead Lands
Maorihövdingens son Hongi ruvar på en blodig hämnd efter en våldsam attack i vilken fadern dog. Men för att ha en chans mot sin brutale nemesis Wirepa, måste Hongi träda in i det fruktade och förbjudna the dead lands och ingå en allians med den mytomspunne Warrior en stor härskare och oöverträffad krigare.Nya Zeelands Oscarsbidrag 2015, och Official selection i Torontos filmfestival.