En dramakomedi om Aja som uppträder som magiker på Mumbais gator. Efter att hans mamma dött beger sig Aja till Paris för att hitta sin franske pappa, med endast en falsk 100-eurosedel på fickan. På vägen möter han många hinder och Aja tvingas bland annat färdas i ett skåp, en resväska och en luftballong. Under den äventyrliga resan hinner Aja både bli kär i den amerikanska Marie och vän med den somaliske flyktingen Wiraj. Regi: Ken Scott. I rollerna: Dhanush, Bérénice Bejo, Erin Moriarty, Barkhad Abdi, Gérard Jugnot, Sarah-Jeanne Labrosse m.fl. (The Extraordinary Journey of the Fakir)