The Fighting 69th
Oscarsbelönade James Cagney leder en stjärnspäckad rollbesättning i en berättelse om feghet och mod baserad på sanna upplevelser av den katolska prästen fader Duffy som tilldelas en stridslysten skara irländska amerikaner i "The Fighting 69th." Första världskriget. Kaxiga och gatusmarta Jerry Plunkett (Cagney) anländer till 69th med attityden att han kan besegra fienden på egen hand och en ovilja att följa order. Men i hans första eldstrid kostar Plunketts feghet livet på många av hans medsoldater. Nu måste Plunkett hitta modet att gottgöra sin pluton - även om det sker på bekostnad av hans eget liv.