The Formula
Vad händer när oljan tar slut? Två män vet. De båda vill ha... Formeln. Oscarbelönade Marlon Brando, George C. Scott och sir John Gielgud i en thriller om en kriminalassistent som oavsiktligt avslöjar en pågående sammansvärjning av globala oljebolag för att hålla en nazistformel för syntetiskt bränsle hemlig. Los Angeles. Kriminalassistent Barney Caine (Scott - Patton) utreder mordet på sin gamle vän, Tom Neely (Robin Clarke), som hade försökt att leva det goda livet genom att langa droger till en välbärgad kundkrets. Men när Caines utredning leder till en rad mord inser han att insatserna är mycket högre än hans väns död. Och när han upptäcker att Neely var ansvarig vid transporten av en nazistformel för syntetiskt bränsle, förstår Caine att han är ensam mot ett globalt nätverk av oljebolag som kommer att göra allt för att hemlighålla The Formula.