The Founder
I mitten av 1950-talet jobbar Ray Kroc som resande handelsman i milkshakemaskiner. När han besöker ett gatukök i San Bernardino, som drivs av bröderna Mac och Dick McDonald, så blir han imponerad av ordningen och den snabba servicen till kunderna. Ray föreslår för bröderna att de borde göra en så kallad franchise av sin rörelse, men de tvekar inför förslaget. Ray är dock inte den typen av person som accepterar ett nej till svar. Filmen bygger på verkliga händelser. Regi: John Lee Hancock. I rollerna: Michael Keaton, Nick Offerman, John Carroll Lynch, Linda Cardellini, B.J. Novak, Laura Dern m.fl.