The Gathering Part II
Två år efter att Adam Thorntons dödliga sjukdom skapat försoning mellan familjemedlemmarna står hans änka och barn inför en ny relationsprövning när Kate Thornton för första gången sedan Adams död blir intresserad av en man. Victor Wainwright (Efrem Zimbalist, Jr.) uppvaktar Kate Thornton (Maureen Stapleton) samtidigt som han förhandlar om att köpa Thorntons familjeföretag. Hans intresse väcker misstro bland Kates vuxna barn då detta återuppväcker svårigheter de hade i sin relation till sin far. Det är jul i en idyllisk New England-stad, kan en familj ha kärlek nog att överbrygga sina meningsskiljaktigheter i denna hjärtevärmande fortsättning på Emmy-belönade The Gathering?