The Golden Trail
År 1968 blev Franco Nones den första icke-skandinaviska åkaren att vinna olympiskt guld i längdskidåkning. Hans seger i Grenoble förändrade den italienska vintersporten för alltid. En ödmjuk hjälte vars historia om beslutsamhet och tro inspirerar generationer. Flerfaldigt prisbelönt och officiellt utvald världen över.