The Great Race
Oscarbelönade Jack Lemmon, Tony Curtis och Natalie Wood i en slapstickfars om ett tävlingslopp från New York till Paris som utspelas år 1908. Den fege, svartklädde dr. Fate (Lemmon) utmanar världens största hjälte, The Great Leslie (Curtis), att tävla tvärs över Vilda Västern, genom det frusna Alaska och in i kungariket Carpania. Ödet riggar en rad nedriga fällor för Leslie, men ingen räknar med att den outtröttliga kvinnliga rösträttskämpen Maggie DuBois, föremålet för såväl Leslies och Fates ömma känslor, ska delta i tävlingen, fast besluten att slå ett slag för feminismen.