The Invisible Boy
När 10-årige Timmie Merrinoe (Richard Eyer) går till sin fars laboratorium, finner han en robot som heter Robbie. De två blir genast vänner och hittar på fantastiska äventyr, men när roboten Robbie blir påverkad av en demonisk superdator, kan bara unga Timmie rädda jorden från kärnvapenförintelse.