The Lancaster at War
Avro Lancaster har beskrivits som det bästa bombplanet under andra världskriget. Vid en tidpunkt då Hitlers arméer hade spridit den nazistiska trosbekännelsen och imperiet över det ockuperade Europa var de tunga bombplanen det enda sättet att föra offensiven till nazisternas hjärta. Vi redogör i detalj för Lancasters kapacitet och dess exceptionella tjänstgöringshistorik, som inkluderade deltagande i precisionsräder mot avfyrningsplatserna för Hitlers V-vapen. The Lancaster at War innehåller undersökt arkiv- och långfilmsmaterial med exklusiva intervjuer med överlevande Lancaster-flygbesättningar och kommer att tilltala alla som uppskattar andan, uthålligheten och modet hos vanliga människor.