The Promise
När första världskriget bryter ut befinner sig armeniern Mikael i Istanbul där han studerar medicin. I staden möter han den sofistikerade Ana och den amerikanske utrikeskorrespondenten Chris, vilket leder till en komplicerad kärlekstriangel. Regi: Terry George. I rollerna: Oscar Isaac, Charlotte Le Bon, Christian Bale, Marwan Kenzari, Shohreh Aghdashloo, Daniel Giménez Cacho m.fl.