The Specialist
I Specialisten ser vi två av filmvärldens största stjärnor i en explosiv actionthriller fylld av het passion. May Munro (Sharon Stone) är en vacker med ett mörkt förflutet. Hon har svurit att hämnas på de gangsters som bär ansvaret för mordet på hennes föräldrar. Hon anlitar den förre CIA-spionen och sprängämnesexperten Ray Quick (Sylvester Stallone) för att göra jobbet. Det osar hett i Miami när May lurar mördarna i fällor somsedan Ray spränger till atomer. Men den ondskefulle gansterbossen (Rod Steiger), hans våldsamma son (Eric Roberts) och den psykotiske lönnmördaren (James Woods) som hatar Quick lurar man inte i första taget. Samtidigt som passionen växer kan inte Ray riktigt få ett svar på frågan om Mayverkligen har känslor för honom eller om hon kanske gillrar en fälla för honom också.