The Ugly Truth
Theo och Mona lever tillsammans med dottern Hanna (från Theos första äktenskap) ett till synes idylliskt liv i utkanten av Berlin. Theo hittade stöd hos sin nuvarande partner efter hans första frus död, vilket var Monas syster. Mona är själv handikappad efter en olycka, och hon bedövar sin smärta med medicin och alkohol.