The Victory
Historien om de sanna händelser som utspelade sig våren 1944 då nazister arrangerade en fotbollsmatch mellan ungerska fångar och nazisternas bästa spelare för att högtidlighålla Adolf Hitlers födelsedag. Historien skildras genom tillbakablickar när en farfar berättar den för sitt barnbarn.