The Water Diviner
Fyra år efter slaget vid Gallipoli åker en australiensisk bonde till Istanbul för att ta reda på vad som hänt hans tre söner som anmälts saknade i strid. På vägen dit blir han vän med ägaren till hotellet han bor på och hennes son.