Thelonious Monk
Thelonious Monk: Straight, No Chaser belyser en av de mest extraordinära personerna i jazzens historia. Med unika filmsekvenser från slutet av 1930-talet om den stora pianisten och kompositören, ger denna film en särskild möjlighet att njuta av musiken som denna unika musikaliska revolutionär skapade.