This Time Away
Den åldrande Nigel blir mer och mer isolerad framför sin tv. En dag stör några barn utanför hans lugna tillvaro. Han skrämmer bort dem och råkar rädda livet på... en gullig liten robot. Den oväntade gästen visar sig vara ovärderlig i hushållet och får sakta Nigels förtroende. Den förstår att mannen inte alltid har varit ensam, en gång hade han en familj.