UpsideDown
Mer än något annat vill den 10-årige Sascha cykla runt med grannflickan Elli och spela in ljud. Han brinner också för att arbeta på sin cykel i sin egenbyggda verkstad. Det han inte gillar är den nya resursskolan som han har skickats till för att lära sig att läsa och skriva. En dag blir Sascha påkommen med att snatta och hans mamma beslutar sig för att kontakta ungdomsvården. Socialarbetaren Frank ska hjälpa pojken under ett års tid, både i skolan och på fritiden. Även om Sascha först avvisar Frank, kan det ibland vara praktiskt att ha en personlig "livvakt" vid sin sida. Frank övertygar Sascha och hans mamma att Sascha ska genomgå några medicinska tester. Diagnosen: ADHD, en uppmärksamhetsstörning. Sascha får piller som ska hjälpa honom att koncentrera sig. Medan hans skolprestanda förbättras och han får mindre problem med vuxna, förändras också hans personlighet och vänskapen med Elli börjar falla samman.