Varda av Agnès
Med storartade visioner har Agnès Varda sedan 1954 återuppfunnit filmkonsten gång på gång. Från pionjär inom den franska nya vågen till att använda sin enorma erfarenhet till att skapa nydanande film. Varda är än i dag en av filmhistoriens största konstnärer. I Varda av Agnès får vi genom arkivbilder och lekfulla dramatiserade rekonstruktioner följa hennes konstnärliga resa.