Värstingarna
Dwayne "The Rock" Johnson har huvudrollen i denna djärva och inspirerande film som baseras på en sann historia om en grupp tonårsbrottslingar som ges en andra chans till återupprättelse genom att spela amerikansk fotboll. Sean Porter (Johnson) är en frustrerad ungdomsövervakare. De flesta av ungdomarna i hans interneringsläger skickas antingen tillbaka till fängelset så fort de kommer därifrån eller möter ett våldsamt slut när de återvänder till gatorna. Han och hans medarbetare Malcolm Moore (Xzibit, TV-serien "Pimp My Ride") letar desperat efter sätt att göra skillnad och utvecklar en plan att lära ut disciplin och ansvar genom att spela amerikansk fotboll. Men med bara fyra veckor till säsongsstart måste Porter övervinna oöverstigliga odds för att sätta ihop ett konkurrenskraftigt lag. Det blir en säsong som kommer att pröva deras sinnen, själar och kroppar då Porter lär sina spelare principerna god karaktär, styrka genom uthållighet och genuin respekt för varandra.