Ventoux
Fyra gamla vänner tar sig till toppen av Mont Ventoux på sina landsvägscyklar, precis som de gjorde för 30 år sedan. Och de gör vad män gör bäst, med en blandning av djupt allvar och vitsiga elakheter. När deras vackra barndomsvän Laura dyker upp, visar sig även spökena från deras förflutna. I denna samtida och igenkännliga blandning av uppsluppenhet och melankoli står vänskapen som segrare, och visar sig vara det enda som är bestående.