Vertical Limits
Den här känslomässigt laddade äventyrsfilmen är den spännande berättelsen om den unge bergsklättraren Peter Garrett (Chris O'Donnell), som måste organisera en farlig räddningsaktion uppe på K2, världens näst högsta bergstopp, för att rädda sin syster Annie (Robin Tunney), och hennes klättringsteam (Bill Paxton och Nicholas Lea). Många år tidigare skakades bror och syster av en fruktansvärd klättringsolycka: Peter tog det sekundsnabba beslutet att skära av sin fars rep för att rädda sin syster och sig själv. Efteråt isolerade Peter sig själv som en naturfotograf, medan Annie följde faderns dröm att bestiga världens högsta bergstoppar. Nu sitter hon fast 7 900 meter ovan mark - en dödszon ovan den vertikala gränsen för överlevnad. Varje sekund räknas när Peter och en grupp bergsklättrare bestiger världens mest fruktade bergstopp för att rädda henne.