Zeitpunkt X
Byggchefen Thomas Zetzsche är stolt över framstegen i sin nästan färdiga byggnad. Kabeldragningen är klar, väggarna är målade och slutbesiktningen pågår. Den imponerande byggnad han har skapat är en modern dröm som går i uppfyllelse. Men från ingenstans börjar drömmen krackelera när fler och fler defekter dyker upp. Kablar hamnar i återvändsgränder, brandskyddet fungerar inte och hela rum försvinner. Thomas försöker desperat att reparera byggnaden men accepterar till slut att öppningsdatumet måste skjutas upp och att han måste ta sitt ansvar.