A Certain Magical Index
The Last Day
Kamijo är helt utmattad efter en fejkdejt med Mikoto. Samtidigt anländer en trupp pansarklädda riddare till Academy City.
The Book of Law
En trollbok har stulits och nunnan som kan tyda dess innehåll har tillfångatagits. De brittiska puritanerna skickar Stiyl för att lösa fallet.
Kamijo ser Orsola föras bort av Amakusa-katolikerna. Han följer med Stiyl och Agnese-styrkorna till fiendens gömställe.
De katolska systrarna går på offensiven igen, och Kamijos och Index enda chans är att tyda en trollbok.
Under en shoppingtur med Mikoto får Kuroko information om en stulen specialväska, och beger sig motvilligt till Judgment-kontoret.