A Female Student Arrives at the Imperial College
The free-spirited Sang Qi (Zhao Lu Si) promised her late brother she would fulfill his last wish by gaining entry to the Imperial College. However, this task is harder than it appears: the college only accepts men from noble families. Its new head, Yan Yun Zhi (Xu Kai Cheng), seeks to admit only the finest scholars in the land. Undaunted, Sang Qi heads to the college, but has a disastrous first encounter with Yun Zhi. Not all is lost, as her quest leads her to reconnect with her childhood friend Zhuo Wen Yuan (Ren Hao). But as she pursues admission, she finds that both Wen Yuan and Yun Zhi have fallen for her! Will love bloom along her journey to become an Imperial College scholar? This 2021 Chinese drama series was directed by Xu Pei Shan, adapted from the web novel of the same name by Hua Qian Ci.