Tvillingbröderna Woosin och Suhyeon förlorade sin far när han blev mördad för tjugotvå år sedan. Woosin är numera en bästsäljande författare och får reda på att mordvapnet som dödade hans far är en diamantpil som heter Adamas. För att få tag på pilen beger han sig in i Kwon Jaegyus hem, ordföranden för Haesong Group, i sken av spökförfattare för en memoar. Suhyeon, som numera är specialåklagare vid åklagarmyndigheten i centrala distriktet, träffar Seohui, en reporter som försöker avslöja sanningen om mordet för tjugotvå år sedan. När han börjar ifrågasätta faderns död öppnar Suhyeon fallet igen.