Alla utom vi
Hilma och Ola Wengelin försöker desperat bli gravida. De kämpar för att uppnå drömmen att bilda familj, samtidigt som deras omgivning lägger sig i med diverse kloka råd om hur man bäst lyckas med det.
Det ofrivilligt barnlösa paret Ola och Hilma Wengelin ska påbörja en IVF-behandling. Dock visar sig den första dagen på fertilitets-kliniken vara allt annat än glamourös eller enkel.
Hilma påstår att livet sviker alla hennes förhoppningar samtidigt som paret bjuds på en middag hos Olas föräldrar - en familjemiddag där osmaklig hjälp tycks finnas.
När ett eländigt besked når det kämpande paret behöver både Ola och Hilma egentid för att ventilera frustration till sina närstående om hur de ska fortskrida.
Ola och Hilma överväger att bli gravida via spermadonation - men att välja rätt donator blir snabbt ett obekvämt och snårigt ämne.
Livet utan barn blir än mer påtaglig för Ola och Hilma över en middag med vänner. Frustrerade Hilma närvarar på ett gruppmöte för ofrivillig barnlöshet.
Sex känns redan som en förpliktelse i parets försök att få barn. Hilma fyller år och i present av Hilmas mamma Ulla bjuds paret på spa för att kittla romantiken.