Antika Egyptens drottningar
Drottning Tiye
För över 3000 år sedan var den egyptiska drottningen Tiye en källa till inspiration för en religiös revolution som skapade kaos i Egypten, något som kan ha banat väg för framväxten av en av världens största religioner.