Australiens dödligaste
Våtmarker
Vattnet från flödena på höglandet strömmar genom många olika terrängtyper innan det rinner ut i havet. Australiens många våtmarker är skådeplatser för den grymma, eviga kampen mellan rovdjur och villebråd.
En brokig skara dödligt farliga rovdjur, bedragare och ligister kämpar om herraväldet i den uttorkade och ödsliga australiska öknen. Här dödar hetta och uttorkning urskillningslöst. Kampen om resurserna är brutal och bara de starkaste överlever.
Den australiska kusten är en magnet för marina rovdjur av alla storlekar och former. Även om deras utseende och jaktmetoder skiljer sig åt, har de alla en sak gemensamt: de är utomordentligt skickliga jägare.