Barneys värld
Inte nudda druvgelén
När David blir frustrerad för att han måste gå hem och hjälpa till med sin lillasyster hittar Barney på en lek om hur bra det känns att hjälpa andra.
Jag älskar dig
Barney skapar ett nattligt äventyr i parken, men David är rädd för mörkret. Barney hjälper David att bli trygg, så att han kan stanna och leka.
Mel ger sig ut för att hitta en speciell skatt, och råkar stöka till i parken. Barney skapar ett magiskt äventyr som lär Mel vikten av att städa.
Barney blir inspirerad av ett vrålåk i Mels pappas garage och hjälper barnen att göra sina egna magiska vrålåk i form av lådbilar.
När Vivie av misstag har sönder Mels leksaksplan är hon rädd att erkänna det. Barney skapar en magisk "riddare och slott"-lek för att hjälpa Vivie känna sig modig nog att berätta sanningen för Mel.