Barnmorskan i East End
Serie som följer en grupp barnmorskor som jobbar i det fattiga området East End i London under 1950- och 60-talet. Baserad på Jennifer Worths självbiografi.
Våren 1957 anländer den nyutexaminerade barnmorskan Jenny Lee till Londons East End för att påbörja sin karriär. Efter att hon kommit över den första chocken över att hennes nya hem, Nonnatus House, är ett kloster snarare än ett privatsjukhus, blir hon snart fullt upptagen med sitt nya jobb. Att bo med nunnor och arbeta i ett område fullt av färgstarka karaktärer - som Conchita Warren med sina 25 graviditeter - är totalt olikt något Jenny varit med om tidigare. Genom henne upplever vi såväl sorgerna som glädjeämnena som följer med att vara barnmorska. I rollerna: Jessica Raine, Jenny Agutter, Pam Ferris, Miranda Hart, Judy Parfitt m.fl. Del 1 av 6.