Butterflied Lover
When Commander Ling Chang Feng (Zhao Yi Qin) asked the town’s most popular candy shop owner, Tang Qian Yue (Lu Xiao Yu) to be his wife, he had no doubt the two would spend the rest of their lives happily married. Three years later, Chang Feng and Qian Yue are just as happy as they were on their wedding day. Unfortunately, fate has decided to throw them a most unexpected curve. Celebrating their three-year anniversary with a romantic riverboat excursion, Chang Feng and Qian Yue’s trip is cut short when their town falls under attack by a horde of “madmen”. As the most capable commander in Jin Sou Si, Chang Feng doesn’t think twice as he rushes back to the village to help fight off the attackers. Leaving Qian Yue on the river, Chang Feng is sure his wife will be safe but when he returns to the river he’s devastated to find that Qian Yue has fallen prey to one of the “madmen’s” attacks. Utterly devastated, Chang Feng carries his wounded wife home. Tending her wounds, Chang Feng is quick to realize that her unusual injuries have caused far more damage than he could have possibly imagined. With Qian Yue and the rest of the town’s injured quickly turning into vicious “madmen”, Chang Feng takes it upon himself to uncover the cause of this mysterious outbreak. Racing against time, can Chang Feng find the cause of this inexplicable outbreak, and even more importantly, can he find a cure? “Butterflied Lover” is a 2023 Chinese historical romance drama directed by Zeng Qing Jie.