Butterfly Effect
Vi tittar närmare på hur Martin Luther King Jr åstadkom förändring under medborgarrättsrörelsen, och hur inbördeskriget fortfarande påverkar den amerikanska demokratin.
Vi spekulerar kring vad som hade hänt om Richard Lejonhjärta inte hade blivit skadad och om kung Philippe Auguste hade flytt från slagfältet.
Om vad som kunde ha hänt om Kong Qui, känd som Confucius i västvärlden, hade varit lika opportunistisk och korrupt som andra tjänstemän.
Om hur händelserna i hans barndom formade den man som sedan blev Genghis Khan, och hur de mongoliska invasionerna kom att påverka Asiens historia och Europas psyke.