City on a Hill
Under tidigt 90-tal skapar biträdande distriktsåklagare Decourcy Ward en osannolik allians med korrupta, men ändå högt ansedda federala agenten Jackie Rohr, för att jobba på ett fall som kan förändra stans kriminalvårdssystem.
Efter en händelserik kyrksöndag upptäcker Decourcy att han har en ny fiende i stan - en som försätter hans fru Siobhan i en besvärlig sits. Jackie ställer till med problem i sitt eget hem, och hans misstrogna svärmor Rosa är honom på spåren.
Jackie och Decourcy fortsätter att jaga vapnet som kopplats till värdetransportrånet i Revere. Lokalreportern Michaela Freda får ett tips om en story som kan leda henne längs en förrädisk väg.
Decourcy kommer ett steg närmare att knyta de stulna vapnen till Revere-rånet när en insider går med på att prata. Jenny kan inte längre ignorera Jackies obetänksamheter när de dyker upp utanför hennes dörr.