Conviction
Den 17 oktober 2008 försvann Paula Poolton. Hennes kropp hittades 11 dagar senare i bagageutrymmet på hennes bil. Under polisutredningarna avslöjades det att Paula och en man vid namn Roger Kearney hade haft en affär. Deras förhållande blev snart i fokus för polisutredningen.
I det här avsnittet möter vi Louise när hon utreder ett fall och letar efter bevis som kan ge skäl att överklaga, och slutligen upphäver fällandet av en Southampton-man i fängelse för mordet på sin hemliga älskare.
I det här avsnittet gräver Louise vidare i en potentiell ny utredningslinje. Hon träffar en före detta kriminalinspektör som säger att det kan finnas en koppling mellan Linda och en dömd dubbelmördare, Christopher Halliwell, som dödade två kvinnor i Swindon-området. Linda kan ha varit ytterligare ett av hans offer.