Xu You Yi (Zhang Nan), a naive author, discovers her husband Zhou Heng (Liu Zhi Yang) is having an affair with her best friend. When that friend is suddenly murdered, Xu panics and seeks help from Yan Wei (Sun Yi Han), a mysterious photographer who is secretly an assassin. As danger closes in, the two women form an unexpected bond, vowing to protect each other. Their relationship deepens, blurring the lines between friendship and something more. "Couple of Mirrors" is a 2021 Chinese drama series directed by Li Da Chao.