Dark Marvels
Intervjuer, återskapanden, arkivmaterial och 3D-grafik används för att utforska historien och tekniken bakom världens mest djävulska uppfinningar, från tortyr- och dödsredskap till krigsvapen, olycksbådande spionverktyg och spel som dödar.
Treacherous Traps
Oavsett om de är till för att stoppa skattjägare, gravskändare eller fiender i krigstid, är fällor diaboliska enheter som bara väntar på att döda.
Från den destruktiva vikingayxan till den heliga men dödliga samuraj-katanan, knivskarpa knivar vilka har använts av skräckinjagande krigare som spillt blod och skapat imperier.
Från världens största trebuchet till nazistiska superkanoner, dessa är de dödliga vapnen som kommer med förstörelse och sprider rädsla på slagfältet.