Serien följer tre generationer av en familj som råkar bo alltför nära varandra för att harmonin ska kunna bevaras. I centrum står sportjournalisten Ray Barone (Ray Romano), som bor på Tvärs över gatan bor Rays föräldrar, Marie (Doris Roberts) och Frank (Peter Boyle), vars motto tycks vara "Su casa es mi casa". Rays storebror Robert (Brad Garrett) är polis och avundsjuk på Rays framgångsrika ...