Med Magnus, Brasse och Eva. Vi får återigen träffa viktigpettern Magnus Härenstam som vet och kan allt, det oförbätterliga charmknippet Brasse Brännström som aldrig tycks bli vän med bokstäverna och siffrorna, samt Eva Remaeus som man ju inte riktigt vet var man har - en förförisk schlagersångerska i lila ålskinn men samtidigt en förnuftig och klok medlerska.