Fem myror är fler än fyra elefanter is a 1973–75 Swedish TV-series for children, hosted by Magnus Härenstam, Brasse Brännström and Eva Remaeus. The TV-series included songs and sketches with education about letters, numbers, positions, etc. Fem myror är fler än fyra elefanter was broadcast first on 19 November 1973 on TV2 by Sveriges Television and it was also broadcast as Sveriges Television's Christmas calendar 27 November –24 December 1977.