Gladiatorer: den antika världens krigare
De forntida romerska gladiatorernas liv, från Spartacus trotsiga uppror till Flammas yttersta offer i arenan. Berättelserna avslöjar gladiatorstridernas uppgång och fall och hur de formade romersk makt, kultur och identitet.