Gränsbevakarna Sverige
En bil fylld med alkohol
På Arlanda försöker en man smuggla ut 30 miljoner i kontanter. I Skåne stoppas en bil fylld med alkohol. Olivia stoppar en herre med stora mängder narkotika i sin väska.
På Arlanda får Alex och Mimmi in en kvarglömd väska som luktar död. Något som liknar djurben verkar finnas i väskan. Hunden Dusty hittar en en pistol vid en bilkontroll.
I Skåne stoppar Stefan en förare som är rattfull. Vid kontrollen av hans bil hittar de en stor mängd smuggelgods. På en partykryssning utmanas Alex att hitta cannabis.
På Arlanda stoppar Alex en man när han misstänker smuggling av narkotika. Det visar sig snart att mannen inte är ärlig om vem han är. Samtidigt får Olivia en skopa ovett.